Integritetspolicy
INSAMLING OCH BEHANDLING AV PERSONUPPGIFTER
Lelles Place behandlar endast dina Personuppgifter i enlighet med tillämplig lag. Lelles Place kan samla in Personuppgifter direkt från dig då du använder Tjänsterna (t.ex. bokar boende). Vi använder olika metoder för att samla in Personuppgifter om dig. Några av dessa omfattar kundundersökningar och kundservice. Beroende på vilken Tjänst du använder kan insamlingsmetoden och syftet med behandlingen variera. Vi kommer att behandla dina Personuppgifter för de ändamål som anges nedan, samt de ändamål som beskrivs för dig i samband med de specifika Tjänster du använder. När det enligt lag krävs att vi inhämtar ett samtycke från dig, så kommer vi inhämta ett samtycke innan behandling sker. VILKA PERSONUPPGIFTER BEHANDLAR VI OCH VARFÖR? Hantera bokning Om du bokar ett boende hos oss behandlar vi dina Personuppgifter i syfte att tillhandahålla, hantera, administrera, följa upp och ta betalt för din bokning. Detta omfattar även vår behandling i syfte att påminna eller informera dig om din bokning i anslutning till din vistelse. Det är nödvändigt att du lämnar de uppgifter vi efterfrågar för att vi ska kunna hantera din bokning. När du bokar åt annan ansvarar du gentemot oss för att du har tillåtelse från den eller de andra personerna att Lelles Place behandlar dess Personuppgifter i enlighet med denna Integritetspolicy. Personuppgifter: Laglig grund för behandlingen Identitetsuppgifter t.ex. namn Kontaktuppgifter t.ex. e-postadress, telefonnummer, adress IP-adress (om du bokar via vår hemsida) Önskemål och övriga behov Övriga uppgifter du lämnar i samband med din bokning (t.ex. om ditt resesällskap) Behandlingen är nödvändig för att uppfylla avtalet med dig. Rättsliga förpliktelser Vi kan även, till följd av lag, domstol eller myndighetsbeslut, behandla dina Personuppgifter i syfte att uppfylla en rättslig förpliktelse, t.ex. enligt Skattelagen, Bokföringslagen, beslut från polis eller annan myndighet. Hantering av kundserviceärenden Vi kan komma att behandla dina Personuppgifter i syfte att besvara, assistera, följa upp eller hantera ditt ärende. Detta omfattar kommunikation som krävs för att besvara eventuella frågor du ställt till vår personal via telefon, e-post eller någon av våra andra kommunikationskanaler. Personuppgiftsbehandlingen som omfattas inom ramen för detta ändamål är vår rätt att utreda klagomål, reklamation eller supportärenden, inbegripet teknisk support. HUR LÄNGE SPARAS DINA PERSONUPPGIFTER? Dina Personuppgifter sparas så länge som det är nödvändigt för att uppfylla ändamålen med vår behandling. Därefter kommer vi att på ett säkert sätt radera eller avidentifiera dina Personuppgifter så att det inte längre går att koppla dem till dig. Vi gallrar Personuppgifter i enlighet med vid var tid tillämplig lag och enligt ovan angivna kriterier. Det innebär t.ex. att Vi raderar eller avidentifierar dina Personuppgifter när ändamålet för behandlingen är uppfyllt. VEM KONTAKTAR DU VID FRÅGOR? Om du har några frågor, kommentarer eller klagomål om vår behandling av dina Personuppgifter eller vår efterlevnad av Integritetsvillkoren och tillämplig dataskyddslag, är du välkommen att kontakta oss (se kontaktuppgifter längst ned på vår hemsida).